Ιωνίας 15 & Λεωφ. Κηφισίας, Ν. Ερυθραία 210 8079983 / 6977607177

Άρθρα / Νέα


Άρθρο: Μια απλή τεχνική αποφόρτισης

Βρίσκεσαι σε μια στιγμή που κάτι σε έχει αγχώσει…. Οι παλμοί της καρδιάς χτυπούν δυνατά. Μπορεί τα χέρια να τρέμουν. Ή να νιώθεις μέρη του σώματός σου να έχουν σφίξει από την ένταση.
Πώς μπορείς να αποφορτιστείς άμεσα και απλά;;


Δώσε έμφαση και διάρκεια στην εκπνοή.


Το μόνο που χρειάζεται σε αυτή την απλή και ασφαλή τεχνική είναι να είσαι βέβαια/ος ότι η εκπνοή θα διαρκέσει περισσότερο χρόνο από την εισπνοή. Δεν χρειάζεται να μετράς. Εστίασε την προσοχή σου στην εκπνοή. Νιώσε τον αέρα να βγαίνει αργά από τους πνεύμονες και τη μύτη. Μην εστιάζεις καθόλου στην εισπνοή – σα να μη χρειάζεται να εισπνεύσεις. Απλά όταν είσαι έτοιμη/ος, βγάλε τον αέρα από μέσα σου. Μπορούν οι εκπνοές αυτές να γίνονται με ανοιχτό το στόμα.

Επανέλαβέ το αρκετές φορές, τόσες όσες νιώθεις ότι το χρειάζεσαι.

Αν δυσκολεύεσαι, φαντάσου ότι έχεις ένα κερί αναμμένο μπροστά σου, το οποίο φυσάς ήρεμα για να σβήσει.
Το παν είναι να εκπνέεις ήρεμα και αβίαστα.



Πώς σε βοηθά αυτή η τεχνική;

Η διάρκεια στην εκπνοή βοηθά το Παρασυμπαθητικό Νευρικό Σύστημα να ενεργοποιηθεί.


Το Παρασυμπαθητικό Νευρικό Σύστημα μαζί με το Συμπαθητικό Νευρικό Σύστημα είναι δύο μέρη του Αυτόνομου Νευρικού Συστήματος, τα οποία αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Όταν υπάρχει ένα αγχογόνο ερέθισμα (για παράδειγμα, πετάχτηκε μια γάτα στη μέση του δρόμου, ενώ οδηγείς), το Συμπαθητικό ΝΣ ενεργοποιείται αυτόματα και ακούσια – χωρίς τη θέλησή σου – προκειμένου να αντιμετωπίσεις την κατάσταση όπως οι μύες αιματώνονται και στην καρδιά προκαλείται ταχυκαρδία.

Αυτό δεν είναι ανησυχητικό, αφού χρειάζεται να γίνει κάτι τέτοιο για να αντιδράσεις ταχύτατα.

Στη συνέχεια, το Παρασυμπαθητικό ΝΣ ενεργοποιείται προκειμένου να επέλθει ισορροπία στον οργανισμό ανακτώντας την ενέργεια που καταναλώθηκε κατά την προηγούμενη φάση.

Να σημειωθεί πως η δράση του έχει να κάνει κυρίως με τα σπλάχνα.

Κατά την εφαρμογή της τεχνικής που προτείνεται, η διάρκεια στην εκπνοή ενισχύει και ενεργοποιεί ταχύτερα το Παρασυμπαθητικό ΝΣ. Οπότε και ο οργανισμός ανακτά ταχύτερα την ισορροπία που χρειάζεται για να λειτουργήσει ομαλά.



Πρόταση: Δοκίμασε να εφαρμόσεις την τεχνική αυτή κάποια στιγμή που «πιάνεις» τον εαυτό σου να σκέφτεται πολύ…. Δοκίμασε, κάποια στιγμή που ο νοητικός θόρυβος που προκαλείς είναι πολύς, απλά να δώσεις διάρκεια στην εκπνοή. Μη βιαστείς να σταματήσεις. Προσπάθησε να εστιάσεις την προσοχή σου στις εκπνοές……….. Αλλάζει κάτι;



Αγγελική Ραντοπούλου
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Εμψυχώτρια
www.anima-life-center.gr

Κατηγορίες

© 2017 Copyright Anima Life Center,Αγγελική Ραντοπούλου, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Εμψυχώτρια, Ιωνίας 15, 14671 Ν. Ερυθραία, Τηλ.: 21080 799 83, Κιν.: 6977 607 177, Email: arantopoulou@yahoo.gr, info@anima-life-center.gr